A reklámfilmesként induló Ujj Mészáros Károly több kisfilmjével kivívta a szakma elismerését. A rövidfilmekben kipróbált stílusjegyek és motívumok visszaköszönnek a rendező első egész estés mozijában: van itt bőven adagolt fekete humor (mint a Gumiemberben), sok technikai effekt (akár a Palika leviszi a szemetet című munkában), van narrátor (A boldog szomszédság új korszaka) és kiemelt zenei téma (Alena utazása), kényszeres zabálás (A Ház) és szerelmespár (Álmatag férfiak titkos kalandjai).
A műfaj- és hatáskeverék ellenére Ujj Mészáros nem esik az elsőfilmesek gyakori hibájába, a nagyot akarás vágyától hajtva nem próbál meg mindent belegyömöszölni debütáló munkájába. A film nem zsúfolt, szerencsés arányérzékkel és némi öniróniával épít föl egy különös, a mai kapitalizmust a hatvanas-hetvenes évekbe visszaálmodó csudapesti-sutapesti világot.
A hazai szakma hamar piedesztálra emelte Ujj Mészáros Károly és csapatának munkáját, és ez egyáltalán nem indokolatlan: már igazán ránk fért egy ilyen könnyen szerethető, szórakoztató darab. A zsánerek ügyes keverése (romantikus vígjáték, thriller, melodráma), a remek szereposztás és jelmezek, a fülbemászó betétdalok, a múltidéző-mesés látványvilág, az ötletes operatőri munka és a professzionális speciális effektusok együtt érik el, hogy ez a film szerintem zseniális.
Hasonló mesés élmény volt a Grand Budapest Hotel is, de a rókatündér története még ütősebb.
Kétszer is láttam, másodjára is remek volt, mert volt alkalmam az apró részletek megfigyelésére is. Zseniálisan megválasztott kellékekkel és háttérrel támasztották alá a csudapesti történet hitelességét.
A filmelőzetest ide kattintva nézheted meg.
Jó szívvel ajánlom mindenkinek!